16 Kasım 2009


Ben her şeyin EN iyisine layığım!

Sağda solda bir sürü insan var, görüyorum. Umumiyetle bakıyorum sağa sola.

Bunların hepsinin kafasının içini aç bak, ben her şeyin EN iyisine layığım yazısını ışıl ışıl neon sarısıyla bulursun. Kendi kafanı aç, aynısı onda da var. Hiç bıgı bıgı yapma, ben tabak gibi görüyorum orada o yazıyı.

Pekiy, her şeyin EN iyisine neden layıksın sen? "İnsan olmaktan" gelen en doğal haklarından birisi mi bu senin?

Tut ki öyle. Öbür adamın, diğer teyzemin neden öyle bir hakkı yok? Herkesin niye yok yani, niye herkes her şeyin EN iyisini haketmiyor?

Diyosun ki "Olur mu canım, herkes hakediyor". Durumu kurtarmak için öyle dedin, baktın olmayacak. Onu da şimdi o öyle.. olmaz. O öyle olmaz, çünkü herkese yetecek kadar her şeyin EN iyisi yok. Evrende yok o kadar fazla sayıda her şeyin EN iyisi: Kısıtlı kaynak, sonsuz talep var. O söylediğin olmuyor.

Ne oluyor?

Şu olabiliyor en fazla: Herkese yetecek kadar "her şeyin olabildiğince iyisi" var. O var, ama o yetmez sana diy mi? Çünkü herkese onu dağıttıkları için sen her şeyin EN iyisini alamıyorsun. Çok kötü. Çok üzünç.

Tamam bunu geç, bunu deme de sen, "Ben her şeyin EN iyisine layığım, diğer birçok kişi değil" de mesela. Bak şimdi bu daha iyi, daha samimi oldu. İşte şimdi iş konuşuyoruz!

Niye sen? Çok mu süpersin, ondan mı oluyor bunlar? Öyle dünyayı haketmeler, ayağına istemeler? Kalbin mi temiz, o mu sebep?

Herkes kendini öyle sanıyor, kafasının içine gir oradan bak dünyaya, aynı sen. Birinci tekil ve çoğul şahıslar için dünya dönüyor.

Vayyy-yammanna-koyim, hayat sana güzel be. Sen yaşıyosun.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Shit nobody cares!

Ama bi yandan "luv" "<3" falan. Daha fazla soydukça seni, beni, bizi; daha mı insan esansımız çıkıyor ortaya?

Adsız dedi ki...

hea herkes iyidir zaten. başına bir iş gelince ben bunu hak etmedim, ben bunu hak etmedim der durur. bence de hak etmedin ama sor bakalım neyi? başına gelen felaketleri değil tek kelimeyle bugüne kadar sorunsuzca yaşamayı hak etmedin sen. yürü git.

gerrain dedi ki...

Kimsiniz bilmem ama çok seviyorum sizi.

Adsız dedi ki...

ay ben de seni. xoxo.