21 Ağustos 2008


İnsan Yavrusu ve Nedensellik - The Zigiş Connection

Şimdii, şu hayattaki en önemli şeylerden birisi, "insan doğar yaşar ve ölür" şeklinde olandır. Bu kategorideki en önemli ikinci şey iyi bir yemek ve içki, en önemli üçüncü şey de güzel bir sekstir. Buraya kadar tüm insanlığın hemfikir olduğunu düşünmekten hoşlanıyorum.

Burada benim üzerinde durmak istediğim nokta, insanlığın gelişim süreci içerisindeki bir hadiseyle alakalı. Şimdi iyi kötü evrildik, semender memender olmaktan çıkalı çok oldu, alet edevat yapıyoruz ateş kullanıyoruz allaşükür. Bu birkaç milyon senedir böyle.

Benim esas merak ettiğim şey, bu sürecin tam olarak hangi noktasında, çocuk doğurmak denen mefhumun zikişmekle doğrudan bağlantılı olduğunu anladılar? Ve kim anladı onu? Ne mübarek bir şahıstır onu anlayan.
Şundan diyorum, şimdi mağaranda ağacında bir yerde fanfinifon yapmışsın iyi kötü, korunmak diye bir şey yok zaten (unutma, "onunla onun ne alakası var" diyecek haldesin, üremenin ne olduğunu mantıksal bir düzleme oturtmamışsın). Burada nedensellik bağını kurmanın zor yanı şu: Sen icraatın içinden geçip gittikten 9 ay sonra oluyor ne oluyorsa. O arada unutmuş gitmiş olman lazım neyi ne zaman yaptığını. Çünkü kafa kuş gibi, ahmak gibi. Daha mağara adamısın.

(Senden benden akıllı mağara adamları yok muydu? Muhakkak vardı. Ama her şeyin hepsi şey değil. Her camianın içinden şeyler çıkıyor.)

Neyse. Demem o ki, “O ne mübarek bir bağlantıdır ve onu kuran ne muzaffer bir komutandır.” – Hz Tomambay

13 yorum:

alt + 168 dedi ki...

her zigişden ortaya seçmece piç peydahlanmadığı için bağlantıyı kurmak zor. benzer örnek vermek için çaba sarfedersem illaki aklıma 15 sene düzenli tırnaklarını kemiren kızın karın ağrısı şikayetiyle hastaneye kaldırılıp midesinden 770 gr tırnak çıkarmaları hadisesi gelir...

gerrain dedi ki...

evet. bi noktada kurmuşlar ama işte, ben o tek kişiyi merak ediyorum. çok akıllı bi adam olmalı.

alt + 168 dedi ki...

tarihin ilk gang banglerini patladığı, o ilkel kalabalıkta zigişmeyen tek adam diyebilir miyiz kendisi için acaba? ilk manita kafalayışında tek eşliliğide o ibiş icad etmiştir kesin..

Ornella dedi ki...

Cocuk dogunca babasina benzediginden hemen kurmuslardir baglantiyi.
ben size diyim.

Ah o eski insanlar ne ciiin.

Saka bir yana ben olsam hemen anlardim. yani 23 anneden 23 babadan geliyor, birlesiyor gametler falan, aslinda her sey gün gibi acik.
görene tabi.

Adsız dedi ki...

benim de aklıma gelmi$ti bu.
yalnız benim aklıma gelen sorulardan birini bizim mahallenin delisi bana sorduğunda ürkmü$tüm bayağı, aman diyeyim bi sorun yoktur dimi abi sende de?

yoksa doktora gidecem.

Eh dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

içgüdüsel diyip geçmek isterim.
next?

Simon dedi ki...

Destursuz lafa dalmak gibi olmaz ise nacizane yorumum, sebep ile sonuc arasindaki surenin aslen 9 ay degil, cok daha kisa oldugunu hatirlatmaktan ileri gitmeyecektir. Malumunuz kadinlar hamile kaldiktan kisa bir sure sonra amiyane tabirle adet gormemeye baslarlar. Hatta gecikince telaslanirlar falan arada sirada, aman Allah yine mi falan diye... Iste bu noktadan da anlasilacagi uzre sure 9 aydan cok daha kisa oldugundan anlamasi o kadar da zor olmamistir diye dusunuyorum.

Adsız dedi ki...

seks

Adsız dedi ki...

sıcak çorba - tek hücreli ilk canlı, ordan yokuş aşağı ver elini volvox.. benim aciz mantığım evrim teorisini buraya kadar kabul edebiliyor. semendere nasıl geldik, biri bana anlatsın yahu?

kabullenişler üzerinden gidersek, evrim teorisi doğruysa; bu farkındalık tek hücreli büyükannelerimizden beri sahip olduğumuz bir fosforile bir kaç yüz amino asitten başka bir şey değildir.

şimdi düşündüm de, maymun kabilelerini insanlaşması da biraz kabul edilebilebilir aslında. ama kaplumbağa gergedan arası hala büyük bir boşluk kalbimde.

tekrar ediyorum; volvox'tan öte köy yok.

adilu dedi ki...

http://static.desktopnexus.com/wallpapers/40714-bigthumbnail.jpg

nymphetamine dedi ki...

marstan gelen egitim gönüllüleri yakalayabildikleri herkesi bööle büyük bi magarada toplayıp duvarlara çizdikleri çöp adamlar,çöp kadınlar ve çöp zigotlar yardımıyla durumu tek tek açıklamıştır.

ziddra dedi ki...

beslenme-dışkı arasındaki sebep-sonuç ilişkisi kadar farkedilebilir olmasına rağmen, bence erkeğin iki mevzu arasında bir bağlantı olmaması yönündeki derin arzusundan ve konuya biyolojik açıdan bir noktaya kadar müdahil olmasından mütevellit; önce kadın milletinin keşfetmiş olması kuvvetle muhtemel görünüyor.